T.C. Ýçiþleri Bakanlýðý e-icisleri projesi Bilgi Edinme Ýnsan Haklarý Baþvuru Formu e-mevzuat bilgi sistemi TC Kimlik no sorgulama Resmi Gazete

 

 

Ankara
+C

Yük.: +

Düş.: -5°

Sa, 27.03.2012


Bulunduğunuz Yer: Resmi İşlemler Kılavuzu  >>   Halk Klavuzu  >>   Tüketici hakem heyeti işlemleri

 
 

 

 Bu içeriği yazdırmak için tıklayın...  Yazı tipini küçültmek için tıklayın.  Yazı tipini büyütmek için tıklayın.

 Bu içeriği yazdırmak için tıklayın...  Yazı tipini küçültmek için tıklayın.  Yazı tipini büyütmek için tıklayın.

AYIPLI MAL VE HİZMET 

Satın aldığınız bir mal ya da hizmet, ambalajında, tanıtım ve kullanma kılavuzunda veya yapılan ilan ve reklamlarda var olduğu söylenen özellikleri taşımıyor, bu durum kusur oluşturuyorsa ayıp olarak adlandırılmaktadır.
Satın aldığınız malda bu tür ayıpları fark etmeniz durumunda 30 gün içerisinde satıcıya bu kusuru yazılı olarak bildirmek suretiyle ;

  • Ödediğiniz bedelin iadesini
  • Malın yenisi ile değiştirilmesini
  • Ayıp oranında bedel indirimini
  • Ücretsiz tamirini isteyebilirsiniz.

Malın kullanımı sırasında sonradan ortaya çıkan gizli ayıplarda ise süre iki yıldır.
Satıcı yukarıda bahsedilen seçimlik hakkınızdan birini kabul etmez ise;

Tüketici hakkınızı kullanabilmeniz için her ilçede bulunan Kaymakamlıklardaki TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ’ne aldığınız ürüne ait belgeler ile başvurabilirsiniz.

TÜKETİCİ HAKLARINIZDAN FAYDALANMAK İÇİN MUTLAKA FATURA VEYA FİŞ ALINIZ…

GARANTİ BELGESİ

Satın alınan mallarda ileride oluşabilecek arızalara karşı Tüketiciler garanti belgesi ile koruma altına alınmıştır. Garanti süresi 2 yıldan az olamaz ve malın satış tarihinden itibar başlar. Garanti belgenizi mutlaka onaylatın Garanti süresi içinde garanti kapsamından olan arızaların onarımı için tüketiciden hiçbir şekilde ücret talep edilemez.

Garanti süresi içinde

  • 1 yıl içinde aynı arızanın 2 den fazla olması
  • 1 yıl içinde farklı arızaların 4 den fazla olması
  • Garanti süresi boyunca 6 dan fazla arıza yapması
  • Tamir süresi 30 iş gününü geçtiği durumlarda

Tüketiciler;

  1. Malın yenisi ile değiştirilmesini
  2. Ödemiş oldukları bedelin iadesini
  3. Ayıp oranında bedel indirimi isteyebilir

Bu hakların kullanılabilmesi için arıza ürünü YETKİLİ SERVİS’e tamir ettirmek ve tamir işlerini ibraz etme zorunluluğu vardır. 
Başvurunuz halinde satıcı veya yetkili servis yukarıdaki taleplerinizden birini kabul etmez ise bu hakkınızı Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi’ne aldığınız ürüne ait belgeler ile başvurarak kullanabilirsiniz.
TÜKETİCİ HAKLARINIZDAN FAYDALANMAK İÇİN GARANTİ BELGESİ, FATURA VEYA FİŞ ALINIZ…




Cumali ATİLLA

Haber ve Duyurular
    
 

İstasyon Mh. Akasya Cd. No:5/A Etimesgut/ANKARA